Τετάρτη 21 Νοεμβρίου 2012

" Η μάνα του τον ήξερε";

Έχω μια θλίψη, μια μελαγχολία.
Χθες έφυγε άλλος ένας άνθρωπος των γραμμάτων. 
Χθες, σε ένα φευγαλέο πέρασμα στην αρχική σελίδα του φέις, που περνώ και σφυγμομετρώ τι γράφεται και τι παίζεται, είδα πολλών ειδών δημοσιεύσεις κι ανακοινώσεις. 
Είδα μουσικοχορευτικά βίντεο, ανέκδοτα, καψουροτράγουδα, και να σου κι ένας Παντελίδης-ειλικρινά δεν έχω ακούσει τραγούδι του- κι έμαθα κι επιτέλους και το πουλάκι τσίου- πρέπει να ήμουν από τους τελευταίους- και δως του χαρά για το πουλάκι κι αν τους ρωτήσεις ποιος ήταν ο Χρόνης Μίσσιος, τι έγραψε, τι έκανε στη ζωή του μπορεί και να σου πούνε: "η μάνα του τον ήξερε";


Έχω μια θλίψη, μια μελαγχολία.
Πολλοί γνωρίζουν τι είπε  η Μενεγάκη, τι φορούσε, ποιος χώρισε και ποιο είναι το πιο hot ζευγάρι στη show biz, αλλά οι άνθρωποι των γραμμάτων είναι τόσο βαρετοί!
Ευτυχώς που είμαι σε μια υπέροχη ομάδα στο φέις, Τα ραντισμένα και είδα ένα αξιόλογο αφιέρωμα στον Μίσσιο. Βέβαια αρκετά από τα μπλογκς στα οποία είμαι γραμμένη και παρακολουθώ, έκαναν κάποιο αφιέρωμα και χθες και σήμερα! Δεν έχω προλάβει να δω κάποιο όμως! Επιφυλάσσομαι!
Είμαι η τελευταία που θα έπρεπε να γράψει κάτι για αυτόν τον άνθρωπο.Τον γνώρισα στα 23 μου,δούλεψα ένα φεγγάρι σε βιβλιοπωλείο, ότι είχα πάρει το πτυχίο μου - κι η δουλειά δεν είναι ντροπή, πόσο μάλλον σε βιβλιοπωλείο-  δεν διάβασα πολλά έργα του, αλλά με κέρδισαν δύο: “Χαμογέλα, ρε... τι σου ζητάνε"; και το "Καλά, εσύ σκοτώθηκες νωρίς". Από κει και πέρα, είχα διαβάσει αρκετά (σκόρπια) λόγια του στο διαδίκτυο, πάντα μιλούσε στην καρδιά μου!
Με είχε κεντρίσει  το γεγονός ότι λόγω της φτώχειας δεν κατάφερε να τελειώσει ούτε το δημοτικό. Κι αυτός ο άνθρωπος είχε έναν λόγο που άγγιζε τα σωθικά σου!

Δεν θα βάλω κάτι δικό του εδώ ! Δεν ήταν ένα αφιέρωμα σε αυτή τη σημαντική μορφή των γραμμάτων μας . Το έκαναν τόσοι άλλοι, πιθανόν πολύ πιο σπουδαία από μένα!

Θα ήθελα απλά να πω σε αυτούς που ρωτάνε ""Η μάνα του τον ήξερε"; Ναι, τον ήξερε ! Κι ευτυχώς τον ήξεραν κι αυτοί που έπρεπε!


ΥΓ1: Συγχωρέστε με αν ακούστηκα επικριτική. Μα τέτοια θέματα ...πονάνε!

ΥΓ2: Δεν σας καληνυχτώ, γιατί ακολουθεί και η φωτό της ημέρας, (από το Photo a Day) την οποία καθόλου δεν κάνω κέφι σήμερα! Αλλά όταν αναλαμβάνω να βγάλω εις πέρας κάτι, το κάνω !


airis

18 σχόλια:

  1. Το θάνατό του Αριστέα μου έμαθα χθες βράδυ εντελώς τυχαία στις ειδήσεις.Κι ίσως κι αυτό να τους ξέφυγε.Έσβησε από καρκίνο αυτός ο αντιδογματικός συγγραφέας.Τι να πει κανείς γι΄ αυτή τη χώρα, που ξέρει όλους κι όλα τ΄ απίθανα ρετάλια... καλά αυτός ο Παντελίδης που τον βλέπω κι εγώ συχνά τι πράμα είναι;
    Τέλος πάντων... αρχίζω και συγχίζομαι...Μ΄ αυτό το αυτοβιογραφικό αφήγημά του "Καλά, εσύ σκοτώθηκες νωρίς" ο Μίσσιος έγινε ευρύτερα γνωστός στο κοινό.
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αχαχαχα! Γελάω για τον Παντελίδη!
      Και προσπαθώ να προσπεράσω τη θλίψη μου!
      Φιλιά καλή μου Σοφία :)))

      Διαγραφή
  2. Έχεις δίκιο φίλη μου....
    μα εγω θα μείνω στην τελευταία σου παράγραφο!
    σε φιλώ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που μένεις στην τελευταία παράγραφο! ;-)
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  3. Πιστεύω πως πάντα θα ξεφυτρώνει κάποιος Μίσσιος για να μας θυμίζει ότι είμαστε άνθρωποι.
    Και κάποιοι σαν τον Παντελίδη για να μας θυμίζουν ότι αναλώνουμε τη ζωή μας σε δεύτερης ποιότητας τέχνη, ο Θεός να την κάνει τέχνη, χωρίς να βελτιωνόμαστε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ όμορφα τα είπες Φλώρα μου! :)))
      Βέβαια όλα χρειάζονται ..και το εύθυμο έχει την αξία του!
      Αρκεί να μην απαξιώνονται άνθρωποι που έδωσαν τόσα πολλά ! :)
      Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  4. Δυστυχως δεν τον ηξερα,οπως δεν ξερω κ πολλους αλλους αξιολογους ανθρωπους των γραμματων!
    Εξιλεωνομαι με το να μην ξερω κ να μην ασχολουμαι ουτε κ με την ελαφρο-λαικη ελληνικη πραγματικοτητα (καλα,αμα λαχει κανα καλο στο ραδιο,θα ριξουμε κ τον αναλογο χορο για το ντερτι της καρδίας μας)!

    Χαιρομαι που μαθαινω ομως γιαυτους τους μεγαλους στο πνευμα ανθρωπους κ δη ελληνες!
    Αμα βρεις λιγο χρονο,στειλε μου σε μεηλ καμια λιστα να μορφωθω κ εγω το...αραντιστο!!!! :-P

    Φιλια,κοκωνα μου!!!!!!! Αχαχαχαχα!!!!
    (το τελευταιο για να κανεις μερικους κοιλιακους!!!) ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βαϊλί μου μην απολογείσαι, δεν τους ξέρουμε όλους! Σημασία έχει να μην απαξιώνουμε !
      Κι εγώ θα ρίξω τους χορούς μου -θυμάσαι σε πανηγύρι είχα πάει τον προηγούμενο μήνα και χόρεψα-
      αχαχαχα γελάω με το "αράντιστο"!
      Έχεις μια ποιότητα στη ψυχούλα σου χαρά μου .... δεν χρειάζεσαι πολλά πολλά!
      ΥΓ: Στους κοιλιακούς ξέρεις κλέβω! Ειδικά το χειμώνα...ποιος θα δεις τους κοιλιακούς μου...από την άνοιξη πάλι...χεχεχεχε!

      Διαγραφή
    2. Μπηκα για την τελευταια καληνυχτα.,
      Οπως ξερεις σου εχω αδυναμια, φταινε κ οι καθημερινες αναρτησεις σου..... :-P
      Για τους κοιλιακους θα απαντησω... "ποτε δεν ξερεις!!!" χεχεχε!
      Α,δεν σου ειπα...ξεκινησα κ γω γυμναστικουλα 2 φορες την εβδομ. Πιλατες κ ειναι φοβερα!!! Βεβαια μουρχεται νασωριαστω κατω μετα το μαθημα,αλλα εχω ενα απιστευτο γλυκο μουδιασμα σε ολο μου το σωμα!!! Μακαρι να ειχε περισσοτερες φορες τη βδομαδα!!! Φευγει οληη ενταση! Παλια εκανα αερομπικ,επισης πολυ εκτονωτικο!!!
      Στο τελος μαλλον θα παω για kíck-boxing να kick some ugly butts!!! (αν το λεω κ σωστα... )
      Καλο σου βραδυ! Αναψε κερακια κ για μενα.... ;-)

      Διαγραφή
    3. Αχ! Πολύ χαίρομαι που ξεκίνησες γυμναστικούλα και κυρίως πιλάτες! Έκανα κι εγώ όταν πήγαινα γυμναστήριο ! Τον πρώτο καιρό ήμουν λιώμα! :)
      Απλά αφού μπορώ και μόνη μου στο σπίτι , συνεχίζω έτσι εγώ ! Την άνοιξη μπορεί να ξαναπάω πιλάτες!
      Και με τη γιόγκα κάπως έτσι αισθάνεσαι!
      αχαχχαα! Σε φαντάζομαι να σωριάζεσαι....να πηγαίνεις σπίτι και να έχεις κι όλη τη φαμίλια να κρέμεται από σένα....
      Καλό κουράγιο! :)))))
      Φιλάκια!
      Καλό ξημέρωμα γλυκιά μου! ♥

      Διαγραφή
  5. καταλαβαίνω απόλυτα τι λες..
    Δυστυχώς όλοι αυτοί που περιγράφεις έχουν την "παιδεία της τηλεόρασης"... ο,τι λέει εκεί μέσα είναι "must" ... γι'αυτό και το μυαλό τους είναι εκπαιδευμένο να μην επεξεργάζεται όσα τους προσφέρει.. είναι λες και δεν σκέφτονται.. και είναι λυπηρό.. :(
    Βέβαια, ούτε εγώ τον γνώριζα τον Μίσσιο, αλλά μ'αυτά που διάβασα εδώ, δεν υπάρχει περίπτωση να μην ψάξω για κείμενά του.. Λατρεύω τους ανθρώπους που έχουν την μαγική ιδιότητα να αγγίζουν τόσο βαθιά την ψυχή...
    Καλό βράδυ!! ^^

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εσύ πολύ όμορφα τα είπες για την "παιδεία της τηλεόρασης"! Η κρίση που ζούμε στις μέρες μας είναι πρωτίστως πολιτισμική!
      Ούτε εγώ γνωρίζω τους πάντες.... δεν γίνεται...μαθαίνω κι όσο ζω θα μαθαίνω....
      Φιλιά
      Καλό ξημέρωμα!

      Διαγραφή
  6. Να είμαι ειλικρινής..δεν τον ήξερα παρά μόνο ακουστά και ποτέ δεν έψαξα στοιχεία του και κείμενά του αλλά ποτέ δεν είναι αργά για να το κάνω...
    Όσο για τον Παντελίδη,χρειάζονται κι αυτά καμιά φορά,αλλά να μην απαξιώνουμε τέτοιους πνευματικούς ανθρώπους!
    Καληνύχτααααα:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καρδούλα μου εκεί είναι όλη η ουσία: δεν απαξιώνουμε!
      Όσο για τον Παντελίδη τυχαία τον διάλεξα ...
      Μια χαρά είναι και τα λαϊκά αν τα ακούς και τα προτιμάς! Καλό είναι να είμαστε πολύπλευροι; Ξέρω κι εγώ; ...έχω μια κούραση, κλείνουν και τα ματάκια μου ..... άσε, το αναλύουμε μια άλλη φορά!
      Φιλάκια!!!

      Διαγραφή
  7. Έχεις απόλυτο δίκαιο και έκανες τόσο καλά που το ανέφερες!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. μια χαρά αφιερωμα έκαnες Αριστέα μου, ανθρώπινο, ένα τέτοιο άξιζε ο άνθρωπος αυτός...Τυχαίνει να γνωρίζω για την υπόθεση Μίσσιου πολλά χρόνια πριν λιγο πριν εκδοθεί το πρώτο... σχεδον αναλφάβητος..και όμως σαν νέος Μακρυγιάννης έμαθε γράμματα, και έγραψε για να θυμόμαστε εμείς... ΑΞΙΟΣ καθε μνήμης...

      Διαγραφή
    2. Σε ευχαριστώ πολύ Αθηνά μου! Αυτό είναι και το πιο σημαντικό πιστεύω...είχε αγάπη για αυτό που έκανε! Το έκανε μόνος του, με το σπαθί του!
      Αξιος!

      Διαγραφή