Κυριακή 12 Μαΐου 2013

Χρόνια πολλά, μανούλα !


Ευχαριστώ τη μαμά μου
Για όλα τα βράδια που ξενύχτησε στο προσκεφάλι μου
Που δεν της άρεσε το κρέας όταν μας μεγάλωνε σε χρόνια δύσκολα
Μονάχα τα κόκαλα
Που ενώ δεν ήξερε καλά αριθμητική 
καθόταν δίπλα μου και μάθαινε μαζί μου
Για όλα τα βιβλία που μου αγόραζε, 
γιατί έτσι έμαθα να αγαπάω το διάβασμα
Για τη μεγάλη βιβλιοθήκη που ζήτησε και μας έφτιαξαν
Αυτήν έχω ακόμα στο σπίτι μου.
Για το σπίτι που μένω.
Έγινε με απίστευτες στερήσεις.
Για το πόδι που παραλίγο να χάσει στο φρεζάρισμα του περιβολιού
Ναι, φρεζάριζε μόνη της
Είχε περιβόλι με ζαρζαβατικά,
λεμονιές, πορτοκαλιές που έπρεπε να τις ποτίζει τα καλοκαίρια 
με την αξίνα και το λάστιχο
Θέριζε με την αδερφή μου και με μένα, μόνους βοηθούς,
 το μεγάλο χωράφι με το καλαμπόκι
Και το ξεσπινούσαμε με τα χέρια έπειτα 
- χέρια που μάτωναν από το τρίψιμο, αυτό θυμάμαι.
Φρόντιζε τις κότες, τις γαλοπούλες,τα αρνάκια μας
Όσο ο πατέρας ήταν στην ξενιτιά και δούλευε
Ήταν μάνα και πατέρας μαζί
Μεγάλωσα δύσκολα
Ήταν αυστηρή πολύ! 
Μικρή είχα νιώσει και το ξύλο
Και λάθη έκανε
Μα τώρα ξέρω ότι προσπαθούσε!
Ότι έκανε αυτό που γνώριζε μονάχα και μπορούσε.
Μα δεν μου έλειψε η αγκαλιά, το παιχνίδι, η αγάπη...
Με μεγάλωσε με αρχές κι αξίες

Για όλα αυτά

Για όλες τις φωνές που έχει ανεχτεί
Για τις πόρτες που έχω βροντοχτυπήσει
Για όλες τις φορές που ίσως άθελά μου κι εγώ την πλήγωσα 
Για το ότι υπάρχει ακόμα στη ζωή μου, βοηθός πάντα
Για όλη την αγάπη που μου έχει δώσει
Για όλα την ευχαριστώ.

Υπήρξα τυχερή από κάθε άποψη!
Χρόνια πολλά Μανούλα !

Καλή Κυριακή σε όλους!
Χρόνια πολλά σε όλες τις φίλες-μανούλες!
@ριστέα



48 σχόλια:

  1. Έχεις πάντα ένα μοναδικό αποκλειστικά δικό σου τρόπο να υμνείς και να αποδίδεις τιμές στους ανθρώπους που πραγματικά τις αξίζουν.
    Καλημέρα και να χαίρεσαι τη μανούλα σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα πασταφλωρίτσα μου!
      Σε ευχαριστώ πολύ πολύ γλυκιά μου!
      Να'σαι καλά!
      Καλή Κυριακή να έχεις!
      Χρόνια πολλά, μανούλα κι εσύ!

      Διαγραφή
  2. XΡΌΝΙΑ ΠΟΛΛΑ στην μανούλα σου κι ένα μεγάλο φιλί από μένα :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Τζίνα μου! Χρόνια πολλά και σε σένα!
      Φιλάκια πολλά πολλά!

      Διαγραφή
  3. Χρόνια πολλά στην μανούλα σου και σε όλες τις μανούλες που πρεπει να ειναι Ιτιές με ρίζες δυνατές όπως έγραψες στην προηγούμενη ανάρτηση σου !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα και σε ευχαριστώ!
      Χρόνια πολλά και σε σένα! :)))

      Διαγραφή
  4. Πόσο συγκινητικό..
    Χρόνια Πολλά στη μανούλα σου,στη μαμάκα μου και στις μάνες όλου του κόσμου!
    Καλημέρα πριγκιπισσούλά μου:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ πιτσιρίκα μου! Να χαίρεσαι τη μανούλα σου!
      Φιλάκια! :))

      Διαγραφή
  5. Δεν υπάρχει περίπτωση να διαβάσω κάτι σχετικό με την "Μητέρα" (είτε ως έννοια, είτε ως πρόσωπο) και να μην βουρκώσω -στην καλύτερη περίπτωση!!!-
    Χρόνια πολλά σε όλες τις μανούλες του κόσμου και για σήμερα και για κάθε μέρα!!!
    Να δώσεις ένα πολύ-πολύ μεγάλο φιλί από εμάς και στη δική σου μανούλα!!!
    Είναι το δικό μας ευχαριστώ προς έναν άνθρωπο που μεγάλωσε ένα υπέροχο πλάσμα, όπως εσύ...
    Μάκια-μάκια, κούκλα μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι ευαίσθητο παιδί είσαι εσύ!
      Χρόνια πολλά σε όλες τις μανούλες!
      Θα της το δώσω το φιλί! :)))
      Σε ευχαριστώ πολύ γλυκιά μου, με συγκίνησες !
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  6. Να χαίρεσαι τη μανούλα σου και να σε χαίρεται....χρόνια της πολλά!
    Με συγκίνησες πάλι..φιλιά πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Μαρία μου!
      Σε ευχαριστώ πολύ, να χαίρεσαι κι εσύ τα καμάρια σου!
      Χρόνια σου πολλά! ♥

      Διαγραφή
  7. Αριστέα μου από τους καλύτερους ύμνους προς τη Μητέρα!!!να τη χαίρεσαι και να την καμαρώνεις..φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεωργία μου, σε ευχαριστώ πολύ!
      Χρόνια σου πολλά καλή μου! ♥

      Διαγραφή
  8. Και βέβαια υπήρξες πολύ τυχερή Αριστέα μου. Στο λέω εγώ που δεν έχω καθόλου μνήμες απο την μητέρα μου, που την έχασα όταν ήμουνα πολύ μικρή. Αυτή η μέρα πάντα με πληγώνει. Μόνο οταν έγινα μητέρα το ξεπέρασα.
    φιλιά πολλά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου, λυπάμαι πολύ!
      Εσύ στερήθηκες τη μάνα!
      Εγώ δεν έγινα ποτέ μάνα!
      Δεν θα ακούσω ποτέ παιδική φωνούλα να με φωνάζει μαμά!
      Η ζωή είναι άδικη κάποιες φορές!
      Εγώ λέω χρόνια πολλά στη δική μου!
      Κι εσύ θα πάρεις χρόνια πολλά!
      Κι από μένα!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  9. Υπέροχο Αριστέα μου, ανατρίχιασα.. Χρόνια πολλά στις μανούλες μας!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα πιτσιρίκα μου!
      Χρόνια πολλά στις μανούλες μας!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  10. Να τη χαίρεσαι τη μανούλα σου! Κανένας θησαυρός στον κόσμο,δεν αξίζει όσο η μητέρα. Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Να την χαίρεσαι, και να είναι πάντοτε ο φάρος στα μονοπάτια της ζωής σου, Αριστέα μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα χαρά μου!
      Σε ευχαριστώ πολύ!
      Να'σαι καλά πάντα!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  12. Ελπίζω να το διαβάσει αυτό που έγραψες.
    Είναι τύχη και ευλογία για μια μάνα σαν τη δική σου, να ακούει αυτά τα λόγια. Δικαιώνονται οι κόποι και οι στερήσεις που πέρασε.
    Αριστέα συγχαρητήρια στη μανούλα σου και σε σένα!
    Με συγκίνησες πολύ.
    Κάπου μέσα στο κείμενό σου, βρήκα και δικά μου βιώματα και συναισθήματα.
    Να την έχει ο Θεός καλά κι εσύ πάντα να σκορπίζεις απλόχερα τα αποθέματα αγάπης που κρύβεις μέσα σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου, όταν πάτησα δημοσίευση την πήρα τηλέφωνο. Της το διάβασα! Της είπα: "μάνα αυτό είναι το δώρο μου" Αυτό μπορώ εγώ"!

      Μακάρι να την έχει καλά ο θεός και να φύγει κάποτε σαν πουλάκι! Είναι το μόνο που ζητάει!

      Σε ευχαριστώ πολύ για τα λόγια σου!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  13. Αξια η μανουλα σου!!να την χαιρεσαι!!!!πολλα φιλια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Αχ πόσες αναμνήσεις όμορφες από τη μανούλα σου...
    Να τη χαίρεσαι Αριστέα μου! Πάντα γερή και δυνατή να είναι δίπλα σου σε όλα! Και να την έχεις πάντα φίλη και σύμμαχο σε κάθε δυσκολία σου!
    Χρόνια της πολλά!!!! :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Εδώ κλαίμε , κλαίω Αριστέα μου !
    Αυτη είναι και η ζωή της δικής μου μητέρας ,με πληγές στα χέρια και στά πόδια, με 3 κορίτσια να προσπαθούν να τη βοηθούν , να μην έχει χρόνο για χάδια και αγκαλιές, αυστηρή και σκληρή , ποτέ δεν μου είπε πως μάγαπά .
    Εφυγε ξαφνικά και δεν μπόρεσα να της πω ότι την αγαπούσα!
    Χρόνια πολλά στη μανούλα σου Αριστέα μου !
    Σε φιλώ με αγάπη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νικόλ μου σε ευχαριστώ πολύ! Λυπάμαι που δεν πρόλαβες, λυπάμαι που δεν την έχεις κοντά σου! Ήταν άλλες εποχές τότε! Ήταν δύσκολα! Εμένα έχει γλυκάνει με τα χρόνια πολύ!
      Τα φιλιά μου!

      Διαγραφή
  16. Είσαι πολύ παιδί αστέρι κοριτσάκι
    κι έτσι μπορεί κανείς να καταλάβει πολύ καλά
    τι Μάνα κρύβεται στο βήμα πίσω σου...
    Δώσε της τα φιλιά μου κι ελπίζω κάποια μέρα
    να τη γνωρίσω κι από κοντά και τότε.....
    όλα στη μαμά!! Χαχαχαχα! ΦΙΛΟΥΘΚΙΑ!! :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Τζόαν μου!
      Το εύχομαι κι εγώ! Για να δεις τι τρελόσογο είμαστε καλέ πάνω απ' όλα!
      Φιλούθκια χαρά μου!
      Καλή εβδομάδα! ♥

      Διαγραφή
  17. :'(
    Χρονια πολλα σε ολες τις μανουλες του κοσμου κ της "κοιλιας" κ της "καρδιας"!
    Κ μια δυνατη αγκαλια απο μενα στην ηρωιδα μανουλα σου,μιας κ ειναι μακρια η δικη μου ηρωιδα....

    Μακαρι να της εμοιαζα στο δικο της δακτυλακι...
    Μακια σου!

    Vailie*

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μικρό Βαϊλί χρόια πολλά και σε σένα μανούλα !
      Μη νιώθεις ποτέ λίγη και μικρότερη! Δηλαδή μικρότερη είσαι, αλλά μόνο ηλικιακά!
      Είμαι σίγουρη ότι προσπαθείς για το καλύτερο κι έχεις πολλή αγάπη για τα ζουζούνια σου! Άρα πας καλά!
      Φιλάκια!
      Καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  18. Χρόνια πολλά σε όλες τις μανούλες και ένα ξεχωριστό μπράβο σε εκείνες που κάνουν υπεράνθρωπες προσπάθειες απλά και μόνο για να 'ναι χαρούμενα τα παιδιά τους!
    Καλό σου βράδυ!
    Υ.Γ. Μην ξεχνάς να της λες και να της δείχνεις την αγάπη σου σε κάθε ευκαιρία :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα !
      Χρόνια πολλά σε όλες τις μανούλες χαρά μου!
      Δεν ξεχνώ ποτέ ! Ευτυχώς που μεγαλώνοντας εκτιμούμε όσο έχουν σημασία!
      Φιλάκια!
      Καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  19. Πολλές φορές καταλαβαίνουμε την αξία κάποιου αφότου τον έχουμε χάσει. Γι' αυτό τα χρόνια πολλά πρέπει να τα λέμε τακτικότερα στην αναντικατάστατη μητέρα. Δεν ξέρω τι δώρο θα ήταν το ιδανικότερο, αλλά τουλάχιστον η αναγνώριση της προσφοράς της θα την ευχαριστούσε.
    Χρόνια πολλά στις καλές μητέρες και σ' αυτές που στέκονται ως μητέρες. Με πολλά χαμόγελα και καθόλου δάκρυα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα!
      Πολύ σωστά το έθεσες: καθημερινά όλοι έχουμε ανάγκη να δεχόμαστε αγάπη κι όχι μόνο σε γιορτές κι επετείους! Ευτυχώς , της το δείχνω πολύ συχνά και σήμερα διαβάζοντας τη δημόσια εξομολόγησή μου δάκρυσε και μου είπε ότι ήταν το καλύτερο δώρο!
      Πραγματικά χρόνια πολλά στις καλές μητέρες και σ' αυτές που στέκονται ως μητέρες
      Καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  20. https://www.youtube.com/watch?v=WRKseTy1gGc

    συναισθηματα

    Καλημερολουλουδο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το κομμάτι με κάνει πάντα να κλαίω!
      Σε ευχαριστώ ...ολόψυχα σε ευχαριστώ!

      Μια ♥ σου στέλνω!

      Διαγραφή
  21. Να χαίρεσαι την υπέροχη μανούλα σου Αριστέα μου!
    Υπέροχη από όλες τις απόψεις!
    Καλή εβδομάδα!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατερίνα μου σε ευχαριστώ πολύ γλυκιά μου!
      Να'σαι καλά!
      Καλή εβδομάδα και σε σένα!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  22. Χρόνια πολλά στη γλυκιά μανούλα σου! Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ πολύ γλυκιά μου!
      Χρόνια πολλά και σε σένα! ♥

      Διαγραφή
  23. Αριστέα μου με συγκίνησες..μπράβο σου για την αγάπη και αναγνώριση και εκτίμηση.. Να σαι καλά να τη χαίρεσαι και να σε χαίρεται..Φιλούθκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ χαρά μου!
      Χρόνια πολλά και στη δική σου Μανούλα !
      Φιλούθκια!

      Διαγραφή
  24. Η μανούλα σου είναι υπέροχη. Τη λάτρεψα μέσα απο τα γραπτά σου Αριστέα. Μάνα και πατέρας μαζί οταν χρειάστκε. Εργάτης.
    Δεν της άρεσε το κρέας ε; Το αφηνε να το τρώτε εσείς.... Πολύ με συγκίνησες. Αυτές οι μανούλες μεγάλωσαν δύσκολα. Στερήθηκαν για να μεγαλώσουν τα παιδιά τους με καλύτερες συνθήκες. Πως να μην λατρεύεις το σπίτι σου που χτίστηκε με θυσίες και ιδρώτα....
    Να τη χαίρεσαι για πολλά πολλά χρόνια ακόμα Αριστέα μου!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δημητρούλα μου, σε ευχαριστώ πολύ πολύ γλυκιά μου!
      Κι εσύ να χαίρεσαι τη δική σου! :)))
      Φιλάκια!

      Διαγραφή